۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

دادستان ایلام:

استفاده از نیروهای بومی اولویت شرکت‌های نفتی دهلران باشد

استفاده از نیروهای بومی اولویت شرکت‌های نفتی دهلران باشد

ایلام-دادستان ایلام گفت: استفاده از نیروهای بومی اولویت شرکت‌های نفتی دهلران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوهاب بخشنده ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان دهلران و نشست شورای اداری این شهرستان، با تبریک اجرای عملیات موشکی سپاه و نیروهای مسلح با عنوان وعده صادق (۲)، گفت: در این عملیات نشان دادیم رژیم جعلی صهیونیستی، با وجود فاصله زیاد، در دسترس ما قرار دارد.

وی با بیان داشت: این عملیات اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و هم بر اساس قوانین بین‌المللی در راستای دفاع مشروع انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: شهرستان دهلران با وجود نیروهای توانمند و علمی که دارد، دارای ظرفیت‌های انسانی ارزشمند در حوزه قضایی است و این امر جای خرسندی است.

بخشنده به وسعت، ظرفیت‌های شهرستان دهلران در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی اشاره کرد گفت: مسئولان اجرایی باید تلاش کنند مشکلات مردم را مرتفع کنند و این دادستانی به عنوان مدعی العموم هرجا کوتاهی ببیند قطعاً در بحث حقوق عامه با کسی تعارف ندارد.

وی به سند تحول دستگاه قضایی و بحث حقوق عامه اشاره کرد و گفت: پیگیری مسئولان شهرستان در بحث راه‌های دهلران با توجه به حجم تردد زوار در ایام اربعین از این شهرستان، یک موضوع و مطالبه به حق مردم است و ما هم از طریق مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل زیرساخت‌های راه این شهرستان پیگیر هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام بیان داشت: راه اندازی کارخانه سیمان یکی از مطالبات مردم منطقه است و این دادستانی همگام با مسئولان اجرایی در راستای راه اندازی این پروژه پای کار بوده و با ید سرمایه‌گذار این کارخانه موضوع پای کار بیاید تا این کارخانه که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد راه اندازی شود.

بخشنده عنوان کرد: موضوع پتروشیمی دهلران هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم مسئولان اجرایی و داستانی در تلاش هستند تا این شرکت مجدد فعالیت خود را از سر بگیرد و ان. جی. ال دهلران هم باید اولویت جذب نیروی بومی در دستور کار خود داشته باشد.

وی به رفع تصرف اراضی ملی در دهلران هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام و ساخت و سازهای غیرقانونی متوقف شده و دادستانی با جدیت پیگیر حقوق عامه در این حوزه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام به قاچاق سلاح در این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: اعضای شورای تامین شهرستان به خوبی پای کار هستند و اقتدار خود را در مقابله با قاچاق اسلحه به خوبی نشان داده و پیشگیری‌ها و اقدام‌های لازم انجام شده و بر اساس گزارش‌های اعلامی، قاچاق سلاح کاهش چشمگیر یافته و قاچاق دام به صفر رسیده است.

بخشنده افزود: گران فروشی یکی از موضوعات مهم در شهرستان دهلران است که باید دستگاه‌های متولی پای کار بیایند و هیچ گونه کوتاهی در این راستا پذیرفتنی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام ادامه داد: هدایت چشمه‌های آبگرم و جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل سرمایشی و گرمایشی مردم بر اثر متساعد شدن بخار گوگردی ناشی از این چشمه‌ها باید در دستور کار مسئولان باشد چرا که این امر خسارت جبران ناپذیری به وسایل مردم وارد می‌کند.

کد خبر 6244928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha